Skip to main content

Hvilke fraktalternativer har jeg? - Kunnskapsbase / Levering og ordre - Bikeshop

Hvilke fraktalternativer har jeg?

Authors list

Fraktalternativer:

 

Er du usikker på hvilket leveringsalternativet du skal velge? Her har vi skrevet en kort forklaring på hva de forskjellige leveringsmåtene er.

 

Servicepakke Posten – Det rimeligste alternativet vi tilbyr. Pakken sendes med sporing til ditt nærmeste postkontor eller Post i butikk. Kvalifiserer din ordre til «Fri Frakt» er dette fraktalternativet vi tilbyr. Normal sendetid er 1-4 dager.

 

På døren Posten – Hjemlevering på døren mellom klokken 17 og 21. Posten ringer deg mellom 30 og 60 minutter før levering for å sjekke at du er hjemme. Er du ikke der når Posten kommer innom vil sendingen leveres til ditt nærmeste Postkontor eller Post i Butikk neste arbeidsdag. NB! «Hjem på døren» tilbys kun i utvalgte områder. Trykk her for å se om Posten tilbyr tjenesten på ditt postnummer.

 

Bedriftspakke Posten – Pakker som leveres mandag – fredag på bedriftsadresser fra 8 – 16:00. Dette er vårt mest populære valg blant bedrifter som ikke ønsker å hente pakken på nærmeste Postkontor eller Post i Butikk. Normal leveringstid er 1-3 virkedager.

 

Bedriftspakke Express posten – Dette er fraktalternativet for deg som trenger noe raskt. Posten leverer ut pakken til store deler av Norge neste arbeidsdag (trenger du utlevering på lørdag se leveringsalternativet under). Alle ekspressordrer må komme inn til oss før klokken 13:00 mellom mandag og torsdag for at vi skal rekke å sende det samme dag. Maksmål på Express sendinger er 120 x 60 x 60. I noen tilfeller hender det at det er forsinkelser i plukkrooboten vår som fører til at ordre ikke sendes samme dag. Dette kan føre til en dag forsinkelse på expresspakker. 

GRUNNET EKSTREM STOR PÅGANG MED ORDRE OM DAGEN KAN VI IKKE GARANTERE AT VI KLARER Å SENDE EXPRESSBESTILLINGER INNEN SAMME DAG SOM DET ER BLITT BESTILT. 

Bedriftspakke Express posten lørdag – Her gjelder samme betingelser som på Bedriftspakke Ekspress Posten, men hvis du bestiller på en fredag og ønsker utlevering på en lørdag må du velge dette alternativet. Hvis du velger vanlig ekspress vil ikke pakken leveres ut før neste arbeidsdag.


Click & Collect – Dette leveringsalternativet vil reservere ordren for henting i vårt pick-up point på Skoppum (samme lokale som butikken og lageret). Hvis bestillingen er lagt inn før klokken 14:00 mellom mandag og lørdag vil det normalt sett ta 30 – 60 minutter før den kan hentes. Dette kan variere ut fra tid på sesong og hvor mange ordre vi har inne når du bestiller. Du får en SMS så fort ordren er klar til henting. Husk at du må ha med legitimasjon og ordrenummer ved utlevering av ordre betalt med visa/mastercard/klarna/vipps.

 Hvis du ikke skal hente ordren selv, men sender noen andre for å plukke den opp må personen du sender ha ditt ordrenummer og gyldig id.


Click & Collect Drive-In – Dette er leveringsalternativet for deg som ønsker varene levert rett ut i bilen din. Tilgjengelig mandag til lørdag på angitt parkering utenfor vårt lager på Skoppum. 


  1. Når du bestiller velger du  «Click & Collect Drive-In» under fraktalternativ. Vær oppmerksom på valget slik at du ikke velger «click & Collect» som gjelder for henting inne i vår butikk. 
  2. Tjenesten er tilgjengelig på hverdager mellom 10:00 og 17:00 og lørdager 09:00 – 13:00. Ordre må være forhåndsbetalt med Visa, Mastercard, Klarna eller Vipps. 
  3. Etter at betalingen er gjennomført sendes ordren til vårt robotsystem for plukking. Når din ordre er klar til henting vil du motta denne sms’en fra oss:

"Hei «navn». Din Click&Collect Drive-in ordre «ordrenummer» er klar til henting hos vår butikk på Skoppum). Når du er på utsiden, sørg for at bakluken er låst opp og send en SMS til 48028711 med bilens registreringsnummer + ditt ordrenummer. Så kommer vi ut og legger varene i bilen for deg. Mvh Bikeshop.no"

  1. Ved ankomst følger du Drive-In skiltet, parkerer bilen på angitt plass og sender SMS med ordrenummer og skiltnummer til telefonnummer 48028711 (Dette nummeret kan ikke brukes til andre henvendelser).
  2. Forsikre deg om at bagasjeluken er ulåst og åpnet.
  3. En av våre ansatte kommer ut og utleverer bestillingen i bagasjerommet på din bil.


NB! Større produkter som sykler og lignende leverer vi kun til bilen, men du må du selv laste det inn. Vi gjør også oppmerksom på at det ikke vil være mulig å returnere varer, foreta reklamasjoner eller gjøre andre bestillinger ved utlevering av ordre i din bil. Dette må som tidligere gjøres ved personlig oppmøte i vår fysiske butikk eller ved henvendelse til kundesupport. 

 

Levering til Jan Mayen og Svalbard

Vi leverer dessverre ikke pakker til Jan Mayen og Svalbard.

Hjalp meg Unhelpful

51 of 72 people found this page helpful

Share